Share the Vibe campagne
Het Eindhovense merk the vibes kreeg vorm dankzij een virtual design agency: een tijdelijk ontwerpbureau dat bestond uit verschillende ontwerpers met elk hun eigen expertise. The vibes zelf werden open-source: iedereen mocht ze gebruiken. Om dat te stimuleren en het merk te laden, lanceerden we in 2016 de campagne Share the Vibe.
Een campagne waarvoor we creatieve beeldmakers aan de slag lieten gaan met ons open-source merk, waarin zij hun eigen gevoel, energie en betrokkenheid met de stad kunnen delen.
De Eindhovense energie delen
De vibes veranderen in een merk van de stad en voor de stad, ging niet van de ene op de andere dag. Om mensen mooie dingen te laten maken met je stadsmerk, moet je ze inspireren. Het vlammetje aanwakkeren. Remco van de Craats, Creative Director van Edhv en medeoprichter van het virtual design agency, kwam daarom met een concept voor de campagne: we nodigen creatieve makers uit de stad uit, om het unieke Eindhoven-gevoel te delen met de wereld ... to Share the Vibe.
-
Share the Vibe door Edhv
Beeldmakers van wereldniveau
De campagne bestaat uit twee formats: de Share the Vibe-video's gemaakt door bepalende beeldmakers en de statische Share the Vibes door Edhv. Van fotografen als Cleo Goossens tot lichtontwerpers als Aptum en van wereldbefaamde ontwerpers als Bart Hess tot filmmakers als Blickfänger: zij maakten allen een video om te delen in de energie van de stad. Als we het over delen hebben: de video's en stills worden online gedeeld op @eindhovencity, thisiseindhoven.com en eindhoven.video. Daarnaast zie je ze nog altijd verspreid door de stad op de citybeacons.
Lees het interview hier
Bekijk VideoAchtergrondverhalen
Hoe kun je je gevoel over Eindhoven delen in maar 30 seconden? Veelal zijn de beeldmakers géén videomakers, wat betekent dat ze moeten samenwerken. Wat de campagne extra bijzonder maakt zijn juist de verschillende disciplines die terugkomen. Om inzichtelijk te maken hoe de makers aan de slag zijn gegaan, gingen we met ze in gesprek. De video's en achtergrondverhalen kun je vinden op de videopagina.
Bekijk alle video's
Je ziet ze overal voorbij komen: de ‘vibes’ van Eindhoven. Op gevels in de binnenstad, bij PSV op de aanvoerdersband en zelfs getatoeëerd op menig bovenarm. Eindhovenaren delen massaal de energie van de stad. Kunstenaars, makers, ontwerpers, Eindhovense beeldmakers van iedere discipline gingen je voor. Hoe dat eruit ziet? Je bekijkt alle video's hier.